2009-02-02

Den där dagen jag fick en burka på posten.

Det är så den här måndagen kommer förvaras i mitt minne. Att jag åt solrosbröd till frukost, att jag lärde mig om emotioner på morgonlektionerna, att jag fick en superhemlig lapp av Anja som sa att jag var snygg, att jag spenderade lunchen med Amanda, att jag bjöd mina klasskamrater på citronjätten på eftermiddagen, att jag hälsade på en Patrik i köket eller att jag åt fiskgratäng till middag - allt det kommer blekna.

För idag fick jag en burka på posten.

Tack Rebecca – vår flicka på fronten - som trots reellt krig och eventuellt armod har tagit sig tid att skicka en sådan fin och överraskande present.

Jag och min burka.

2 comments:

Lolita said...

Jag visste att blått skulle klä dig!

Frida said...

Gah. Så sjuk "vill-ha faktor" på denna, för att (eventuellt) citera Ebba von Slynow