2010-03-18

Not so much of a wicked game as a frivolous pastime.

As I'm sitting here on my lazy bones day, trying to decide whether to watch yet another episode of Dollhouse or rewatch the Wicked Game documentary, I was suddenly hit by a bolt of realisation. I realised my life is a Family Guy episode.

Utterly frivolous. Strange and indescribable relationships. Quotes and references to such a degree there is a clear lack of comprehensibility and coherency. Unpolitically correct in a major way. Meanwhile being riddled with flashbacks and fictional memories and occupied with characters that can only be described as characters.

Yes, my life is a Family Guy episode. I don't think I mind. A little anti-climactic now with all that spirituality and religion buzzing around claiming all kinds of complexity and depth. Not to mention meaning. Still I don't think I mind. I'm quite comfortable. As a matter of fact I'm actually quite happy.

13 comments:

Anonymous said...

Vilken sorts karaktär är jag? /Lolly

Anonymous said...

Vilken sorts karaktär är jag? /Lolly

Ape said...

Jag vet inte varför men min första tanke var Quagmire. Vet verkligen inte varför.

Lolita said...

IEW.
Glöm att jag frågade.

Ape said...

Jo jag förstår. Kan verkligen inte förstå vart det kommer ifrån dock. Men som sagt, mitt liv och hjärna är som ett Family Guy avsnitt. Kinda says it all.

Lolita said...

vem är då Peter?

Ape said...

First thing to pop up was Mos.

Lolita said...

Du har helt klart en poäng där...

Mousse said...

Ja, inte helt taget ur luften. Jag antar att ni syftar på min så brutalt paradoxala attraktionskraft.

Lolita said...

Ja, och ditt intelligenta skratt.

Mousse said...

Men vafan, säg NÅGON som har ett intelligent skratt!? Kalla mig då hellre tjock. Eller lat. Eller dryg.

Mousse said...

Förresten känner jag mig mer som Kool-Aid-figuren. Eller Brian när han gör PBJ-bananen. Eller Stewie när han är playboymiljonär.

Mina bra dagar alltså. Annars är jag Peter.

Lolita said...

Oklart, men Peter har ett synnerligen ointelligent skratt.

Det finns grader i helvetet.

Jag har rätt svårt att identifiera mig med någon av dem, egentligen.