2007-09-16

Den Högkulturella Hösten 2007

Med mina nya glassögon & nyfunna Viktorianska faiblesse, blev behovet av en "Högkulturell Höst" ytterst akut.

Under en gemensam tankestorm med Lolita, över en svart kopp kaffe & vinbärskaka med tillhörande vaniljglass utformades dessa tankar till en handlingsplan.

  • Bokcirkel - Exempel på författare vi skall fördjupa oss i; Orwell, Palahniuk, Dante, Martin Svensson, Nostradamus, Sartre, de Sade.
  • Korrespondens - Efter en tekniskt avancerad period törstar våra sinnen efter det okomplicerade, det vackra, det klassiska skapandet. Vi vill gå i våra mästares fotspår och göra det handskrivna brevet till vårt främsta kreativa & konstnärliga kommunikationsmedel. Genom denna korrespondens skall vi skapa ett arkiv för framtida generationers åtnjutande.
  • Strukturering av The Odds-biblioteket - En aktuell boklista skall sammanställas över den gemensamma boksamlingen.

Med den nakne mannens magnifika turkosa rumpa í blickfånget avslutar vi denna sejour.

/ Lolita & Ape

4 comments:

Mousse said...

Flickor! Det är absolut fenomenalt!

Jag ska genast inhandla brevpapper.

Vänta...

Jag är väl inkluderad?

Hursomhelst... Ingen och inget kan stoppa min otämjda pennas fruktansvärda framfart!

Ape said...

Självklart.

Jag har nämligen något åt både dig och Tiny som skall förenkla korrespondensen. Så vi får se till att mötas upp och diskutera face-to-face. En liten tete-a-tete med apostrofer, så att säga.

Mousse said...

Ape, dina ord smetas nöjsamt likt rumsvarmt smör i mina lurar!


Med lurar menar jag förstås öron.

Jupp, du kommer säkerligen få smaka på fler sådana intelligenta och talande liknelser i framtida papperarkssväxlingar.

tiny said...

you guys!