2009-12-15

En dag som alla andra.

Som alla andra snöiga dagar då man helst vill stanna inne och inte ha några byxor på sig.

Idag har jag frenetiskt imdb-at och kommit fram till att:

Det är samma skådespelare som spelar Prästen i Emil i Lönneberga och Tengil i Bröderna Lejonhjärta!

Den (typ) bäst filmatiserade (om inte Birk hade spelat över så frenetiskt) Astrid Lindgren-sagan är regisserad av Tage Danielsson.

Mio min Mio är en internationell (med stor rysk influens) produktion med Christian Bale, Christopher Lee och Timothy Bottoms. Dock heter den " The Land of Faraway".
Jag måste ha varit alltför ung för att förstå att den var dubbad.

Det är synd och skam att man inte kan få tag på "Jim och Piraterna Blom" på dvd.
Eller få tag på den alls.
Faktiskt

Här är del 1. Resten hittar ni på youtube!

1 comment:

Mousse said...

Den där Jim hade jag glömt. Trevligt!

För övrigt är jag inte helt säker på att Birk är överspelad. Jag tror pojken är missförstådd, helt enkelt.