2010-04-06

Det är möjligt att den här dikten skulle bli mycket bättre om jag läste den högt för er.... Å andra sidan, kanske inte.

En bit choklad,
kan väl inte skad'?
så motsatsen, att avstå,
och ersätta med selleri rå,
borde väl inte vara så svårt?
beslutet var ju ändå vårt!

en rutten kyckling i min kyl,
möglig philadelphiaost, och dyl,
kan inte ersätta en ferraribil röd!
speciellt när allt man har är hårt mjukt bröd.

nej, mina vänner, snart får det räcka,
hur länge kan en månad utan socker räcka?

3 comments:

Mousse said...

Jag känner frustrationen sippra och självdisciplinen sättas på spel.

Fortsättning följer, ja...?

tiny said...

vi får se... jag menar, jag tänker inte kompromissa min artistiska kreativitet bara för att producera något! helt otänkbart! och om du hade min talang...

jag ska sluta nu. och tacka och bocka och sånt

Mousse said...

no pressure! Det är bara att det gör ont att lämnas här, i sockrets skärseld, utan ljus i slutet av tunneln, bara frågor utan svar. Så jag hoppas på en följetong. Det är allt jag kan göra. Å andra sidan gillar jag ju att lida.