2008-02-27

Kvinnor, Krut och Krig

Min kära vän, och numera fellow STEX-partner i Afgahnistan, Astrid (Hon med det båset ni trodde tillhörde en pojke ni ville gifta er med)skickade mig en ytterst underhållande länk.
Läs alla sidor i denna artikel, och ja.. förundras över kvinnosynen i det där landet i väst.
Jag känner mig faktiskt glad över att jag har rätten att få "slåss på marken", om jag av skulle känna för det.
Idag gillar jag sverige för andra anledningar än att man får visa intima kroppsdelar i tv utan ett de censureras. (kommer du ihåg de tiderna Moussie?)

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/02/20/AR2008022001954.html?hpid=topnews&sid=ST2008022201889

7 comments:

Mousse said...

Hihi! Hon är fortfarande en pojke jag vill gifta mig med. Vem som helst som har Amanda Tapping som pinuppflicka är en potentiell äkta hälft i min värld. Och jag är inte ens Stargatenörd. Bara otroligt konceptkänslig.

Och wtf? Har jag nånsin flashat mig i tv? (Och då menar jag inte tv-skärm.)

Mousse said...

"But it's not certain that military women are more empathetic. Anecdotal evidence from men who have fought alongside women hints that what's true for women generally may not be as true for women who join the military."

We all knew. We all suspected. Finally, she's out of the closet.

She's a monster.

Mousse said...

"Donnelly, the military personnel expert, calls that image the Amazon myth. "Women killing the enemy on the same basis as men has consequences," she says. "Sending mothers to war is a greater problem because of the children. I don't think the needs of children have changed one bit. Anyone can drive a truck in the desert. A child needs his mother.""

The needs of children? Changed since when? Since we started working for a wage and live in nuclear families with house-wives? That's a pretty new concept, not a given. That's myth for ya. Children need fathers too, even if we've constructed society to keep the fathers at a distance.

Mousse said...

"According to Mady Segal, the military sociologist, radical feminists contend that the many changes in gender roles since the '60s have been mostly one-way: Women have become more like traditional, aggressive men, but men haven't become much more nurturing."

Fuck the radical feminists of America. I don't think they have it right.

And fuck war.

Lolita said...

Nej, jag menade int att du gjort det, men en gång under vår ungdomstid, då du bodde hemma hos mig tittade vi på Discovery, "Life in the ER" och såg där ett stort antal oscensurerade kroppsdelar, och det gladda du dig åt, och uppskattade att censur-reglerna i sverige var mindre strikta än exempelvis i amerikat.

Lolita said...

See, I knew this was a good article for you, and your antropopogist views.

The whole article is weird, and it gives a strange view of women in the military.
It gives a strange over all picture of "the woman" (in all her house-wife glory).

Mousse said...

Just det ja! Könsorgan på tv, i ett vardagsrum i Salabacke. Åh, sköna gamla värld! Ja, minus kvinnoidealet då.