2008-06-24

Härbärge för vilsna själar

Jag ämnar upprätta en temporär fristad för vänner och bekanta i mitt barndomshem på landsbygden. Denna fantastiska fristad, denna säregna sfär, kommer att vara i en vecka, mellan den 18:e och 24:e augusti.

Medverkande individer kommer att ägna sig åt själsfrämjande aktiviteter som att hitta sitt inre djur (förutom Apan då hon fann sitt under gymnasietiden), baka kakor utan recept, gå på fästingjakt i skogen, samla blodiglar på burk, gräva ner en tids- eller personlighetsförklarande skatt, upprätta en fiktiv butik, dricka röd saft, måla med vattenfärger, klä ut en tax till en bäbis, skriva nonsenshistorier och nonsensmusik, klä sig i varandras kläder, gå ut i dåligt väder, så mystiska frön i krukor, inrätta kyrkogård för anhöriglösa insekter och allt annat man kan göra i ett barndomshem.

Okej, mor och far åker bort. Jag har lovat att vara husvakt och har ingen lust att sitta ensam i en vecka. Jag tänker bjuda in allt möjligt löst folk men är rädd att det ändå slutar med att jag sitter ensam med en chipspåse och kollar på alla DVD-boxar som finns i detta hus. Var inte oroliga, de räcker en vecka.

21 comments:

Lolita said...

Ja!

Jag gillar det. Speciellt att klä sig i varandras kläder.

Jag kommer gärna på besök. (Alt. erbjuder ytterligare en dvd-box)

Jag har iaf semester torsdag-söndag den veckan.

I wanna make out!

Mousse said...

Wheee! Ibland är allt så tursamt. Jag ska genast börja skriva på planeringen.

Och jag KAN vara på hångelhumör. Om inte, sup mig full och jag är lätt som en plätt.

Lolita said...

Oh, jag ska ta med mig minst två boxar vin.
(för det goda sakens skull, och möjligheterna det erbjuder)

Ape said...

Jag är så exalterad that I almost threw up a little in my mouth, in a good way.

This is gonna be so much fun. I'll bring my own bucket and boxes of dvds and wine, I'll do the nykterist thing later.

Det kan vara som en försmak på den filosofiska Greklands resan.

Mousse said...

Ja!

Vad fruktansvärt långt det är kvar till augusti.

Säg mig, kan man odla fram cannabis på två månader?

Ape said...

I wouldn't know. Don't touch that stuff, my brain chemistry is messed up as it is.

Men min mamma säger allti att allt är möjligt.

Mousse said...

Kanske... kanske odlar jag solrosor istället.

tiny said...

cannabis!

jag blir nästan rädd. fyra (minst) kvinnor i ett öde (...) hus på landet som hånglar och röker på...

kan det sluta bra?

Lolita said...

Det kan BARA bli helt underbart!

(alternativt en B-skräckis)

Ape said...

Oh, I like a good slasher.

Can we have a pool-boy there as well? And whoever have sex with him is the first one to... DIE!

Mousse said...

I'll be the pool-boy!

I know my chemistry, I can handle the vacuum cleaner, and I'm desperate enough to have sex with an obvious dupe. Also, I will have developed an even and super-sexy pool-boy tan.

Feel my lethality!


Eller är det bättre att hyra in någon utomstående?

Lolita said...

It would be quite obvious with you as the pool boy. We have been there before... You volonteer just because you want to get laid!

Jag röstar för att ta in en utomstående. Att ha sex med dig känns så 2006.
Förresten, kan vi inte ändra det lite, så det är the pool boy som dör(efter sexet, alltså)?

Jag gillar nytänkande.
Ibland.

Lolita said...

Jag menade volunteer.
Min engelska har verkligen fallerat.
Pinsamt.

Mousse said...

Absolut lysande idéer Lolly!

Utomstående... Jag röstar på Tom Cruise. Han skulle vara perfekt.

Åh, TC är alltid perfekt!

Hursomhelst! 2006 var ett riktigt bra år. Mindblowing.

Mousse said...

For tiny (Simian Mobile Disco!):

http://www.youtube.com/watch?v=c0Bf6YGbc1c

Anonymous said...

It's quite cozy.

Det är så det kommer att sluta hos Elsa också.

Mousse said...

I know. Like OMG, totally gross.

But yeah, it's gonna happen.

Mousse said...

Aaaaand once again I get that feeling. I'm going to end up all alone.

All alone.

Ape said...

Can I watch as you lick your own ears?

tiny said...

det enda som känns jobbbigt just nu är att man antagligen måste ha färdigställt den där skivan till becca till dess.

annars, jag jobbar min sista dag den 18e, slutar 1915. yay!

Mousse said...

Nej, Becca sticker ju först i november! Men kanhända vill hon förfesta några månader innan men en skön skiva. Mhm.