2008-09-07

Project Loftyslugs

För en gångs skull har vi Oddballs vad som av omvärlden skulle kunna uppfattas som ett högst respektabelt och genomförbart projekt i görningen. Att lära oss vett och etikett. Om det de facto är respektabilitet vi eftersträvar är högst tveksamt. Genomförbarheten bör vi dock avhålla oss från att officiellt ifrågasätta i detta tidiga stadium. Gott mod, mina vänner!

Nå. Det är ett teoretisk-praktiskt projekt som når sin kulmen i en examinationsliknande tillställning där vi praktiserar de mer restaurangrelaterade umgängesreglerna under högtidliga former, i lämplig atmosfär och environg. Tidsplan okänd.

Vad jag föreslår är en invigande och upplysande workshop någon gång denna vecka. Föreslagen klädsel: Vit skjorta/blus. Föreslagen lokal: Mitt hem (Om jag har cykel: Vems hem som helst) Alternativt ett för mig nära beläget café med resonabla priser och för ändamålet passlig air (Läs: Ofvandahls).

Vänligen anmäl eventuellt intresse nedan.

7 comments:

Lolita said...

Jag vill!

Jag gissar dock att "Vit skjorta/blus" betyder något mer än bara blus... (ja, jag tänkte riktlinjer för övrig klädsel)

Mousse said...

Hihi! Vi är två!

Får jag föreslå vit skjorta/blus i kombination med plastlädershortsen? De är ju lite som... Levi's 501's på nittitalet. Funkar alla dagar, alla tillfällen.

Mousse said...

Vill bara meddela att jag nu HAR en cykel och kan på den färdas enorma sträckor. Distance is not a problem.

Lolita said...

Jag jobbar tidiga skift, så jag kan vara i Uppsala runt 16 tisdag-torsdag. Jag kan också cykla. Däremot inte städa.

Mousse said...

Men åh, just tisdag och torsdag är jag upptagen. Men strecket! Det härliga strecket som borde betyda att onsdag kväll skulle funka, det är min räddning!

Vem mer kan onsdag eftermiddag/kväll?

Ape said...

Jame, jame. Mousse får ringa tiny, de har ju symbios och allt.

Mousse said...

tiny är så totalt jävla underrättad. Rapport: Symbios intakt!

Mötet har sin utgångspunkt hos mig, ca kl 16:30.

Nu ska jag på barnkalas. Hoppla!