2008-05-05

Geek Sunday

So a bit late, but I got home really late last night and I just collapsed in my bed once I did.

As mentioned over in my livejournal, I went to the Xena Convention, so this weeks Sunday video is a Xena tribute and the post a Geek tribute.

There is something so lovely about the Geek. We live in our own worlds and for the most time those worlds are so bright and shiny and warm that you just don't understand why you would ever want to step outside. Then again if you didn't have the obnoxious and grey outside as a contrast perhaps our worlds would be meaningless.

Long live the Geek and in the words of Adam Savage:
"I reject your reality and replace it with my own."

The replacement of reality. Xena á la Brokeback.
http://www.youtube.com/watch?v=uzQDylmFFRw

As per request, the whole story over on LJ:
A Day In the Life of the Convention Going Geek


Addition. So I'm just a wee bit sad I missed out on the evening activities. (tiny take not, this is what we want you to wear, skip the dresses and go with the chaps!)

5 comments:

Lolita said...

Åh!

"I reject your reality and replace it with my own."

Det har ju jag gjort i hur många år som helst, typ 23! Dessvärre har jag ju inget sådär ärke-nördigt att spendera all min tid på (inte som Assie & Ape direkt).

Det fick mig att fundera på, vad spenderar jag min tid på egentligen?
Analyserar snusk-litteratur?
(det är jag ju förvisso väldigt bra på, men det känns inte som det är SÅ nördigt.. bara perverterat, haha)

Målar nakna män. Ja.

Men resten av tiden?

Anonymous said...

nördar FTW. vi vet liksom att det finns något bättre, något finare. så vi slösar liksom inte tid på att förbättra denna världen, utan försvinner i vår egen.

Mousse said...

Shit vilken vacker fanvid. Och jag har inte ens sett Brokeback Mountain.

Grejen med nördar är att de försvinner i en annan värld för att slippa försvinna i den riktiga världen. För det gör ju redan alla andra. Vi lever i en illusion av verklighet. Det är väl för fan bättre att leva i något som är en uttalad illusion, istället för att behöva upprätthålla denna sjuka tillvaro vi kallar verklighet. Det suger faktiskt.

Nördar ser verkligheten och väljer att vända bort.

Stordelen av mänskligheten ser "verkligheten" och väljer att leva i den, och enbart den.

Och så finns det en del av oss som ser verkligheten, förmår tyvärr inte att skapa en nördbubbla, och får ångest.

Och så finns det andra varianter.

Jag tror jag ska gå och köpa whisky och sätta mig i biblioteket.

Ape, snälla redigera och skapa en direktlänk till ditt fantastiska LJ-inlägg.

Mousse said...

Tha-anks!

Lolita said...

Enchanting