2008-05-24

Jag PLUGGAR

Jag PLUGGAR. Om jag bara skriker det tillräckligt många gånger så måste det vara sant.

Det är roligt hur man för att befästa en inte helt självklar men eftertraktansvärd identitet tenderar att överdriva den extra mycket. Ungefär som en svag stat som propagerar patriotism till skillnad från en relativt självklar stat, låt säga Sverige, som fostrar anti-nationalism. Vad gör Oddballsen månntro?

Jag hade tänkt att dela med mig av mina myspace music-favoriter för dagen, som jag delvis väljer att genrebestämma som country noir, för att namnet kittlar dödsskönt på tungan. Som en cool och på livet bitter version av Fjällfil. Men jag vill inte riktigt. Jag är rädd att musiken de facto är skit och att jag inte kommer kunna stå för mina preferenser när jag väl är ute ur denna desperationskantade uppsatsbubbla. Jag tänker istället bara säga att: TNA Wrestling med ODB, Awesome Kong, Gail Kim och The Beautiful People ÄR bättre än porr. Vilket säger fantastiskt lite om underhållningskvalitén. Men än en gång, mina böjelser är för tillfället allt annat än representativa (Jag har för övrigt återfunnit min genant äckelkåta passion för Jack White). Det är hårda tider chez Mousse. Hursomhelst: Gå till Ape om ni vill ha mer TNA. Apan levererar nämligen även kvalitativa anekdoter och tillhörande, ifrågasättbar sporthistoria. Det krävs en nörd.

Knack, knack! Vem där?

1 comment:

Ape said...

Some good music indeed. Själv har jag en liten förälskelse i Gotan Project. Fin musik.

TNA är bra fint. Det är ingen stil och smak, bara bröst och bak. Och det måste man ju tycka om.