2008-10-15

Och hon log när hon synden tyglade

Hwilken som Herrans nampn lastar/Han skall Dödhen döö: Hele menigheeten skal stena honom. [- - -] Then som bannar sin Fadher eller Modher/han skal Dödhen döö : Hans Blodh ware öfwer honom/at han sin fadher eller modher bannat hawfer. [---] Then som Hoor bedrifwer medh någhon mans Hustru/Then skall dödhen döö/bådhe Horkarlen och Horkonan/therföre at han medh sin nästas Hustru Hoor bedrifwit hafwer. (ur Ödman 2007:145)
Jag vill bara säga att det ibland är trevligt att plugga pedagogik. Och att alla ni förbannade jävla horor därute ska passa er jävligt noga.

En dag kommer jag att vara mer eller mindre färdigutbildad. Och med utbildning kommer rättigheter. Och stort samhällsansvar.

3 comments:

Frida said...

En månad på ILU och allt har redan stigit dig åt huvudet! Ska du döda mig får du vara snabb, jag horar mig snabbare än blixten.

Ape said...

Du så mysigt att du pratar om allt detta hor, precis som jag läst om dubbel hor. It was a big no-no once upon a time.

Om du vill kan du få kalla mig undantagsmänniska. Det skulle jag tycka om.

Mousse said...

Ja, jag tänkte på dig eFFo. Du är ju min favorithora! Du dör först.

Och Apa, vad menar du med undantagsmänniska? Inget ansvar? Inget mord?

Men vad är dubbelhor?

Jag vill gärna höra eFFos förklaring.