2008-10-31

But Robin, where are your clothes?!

Mina damer, jag vill först och främst tacka för en mycket trevlig sammankomst, GODISREGNET och framför allt den helt ångestfria musiken (som dock hackade enormt, då någon valt att placera ett stort kladdigt fingeravtryck på baksidan).
För att nu blicka framåt: den 15-16:e är jag hemma igen, och tänkte då dela med mig av det nya konstprojektet "Turquoise Men" som går ut på att ni får låna hem varsin tavla ur kollektionen, dock är de inte färdiga än, så jag ämnar återta dem när jag kommer hem och får för mig att måla klart dem (men det visste ni ju redan, jag ville bara klargöra terms and conditions).

Dock har jag en önskan, ett misson till er, som kommer att behöva utföras den 13:e November. Ett något ytligt och materiellt sådant, men ändock en... önskan. Gissar att ni inte undgått att notera att Comme de Garcons ska designa lite kläder för H&M, och de släpps den 13:e November, en dag då jag ännu är inlåst bakom lås och bom. För att få den åtråvärda prickiga handväskan och den 50-talstjusiga klänningen behövs därför vassa armbågar och arbestslöshet.


















Är någon av er intresserad att hjälpa mig genom att trängas på H&M en stund en torsdagsmorgon vore jag evigt tacksam (på ett modest vis, såklart).

Tackar även för den fina komplimangen jag först inte riktigt kunde förlika mig med, men insett att det på det stora hela är positivt att vara Dolly Parton (När hon är Doralee, ty det var min favortitkaraktär).

3 comments:

Mousse said...

Dolly! Jag har faktiskt föreläsning precis just då men jag kan hjälpa till genom att göra en god frukost till Apan (eller lilla pillstina) för att förbereda henne inför utmaningen.

Eventuellt även smörja hennes armbågar med extrahärdat transfett.

Mest av allt ser jag fram emot min turkosa man. Även om jag inte förtjänar honom...

Mousse said...

Förresten pryder numera Leo min hall. Det är underbart. Han tittar på mig när jag står naken och väljer kläder ur garderoben.

JAG har ett fint liv.

Lolita said...

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.
Lite bekräftelse från den berörda apan vore dock inte helt fel...