2008-11-02

Början till Oddballkollektiv?

Ja.

Jag har förvarnat Mart.
Min käre morfar flyttar till ett äldreboende, vilket i sin tur gör att en hemtrevlig trea står tom. Jag planerar lite löst att undersöka vilka möjligheter jag har att ta över den. Dock är det lite väl stort för att bo ensam (och min gosiga vän Jens har några år kvar att plugga i den där staden som ligger söderut) och informerar därför berörda (Mart) att vår utopiska dröm om ett Oddballkollektiv kan bli verklighet!

Allt är som vanligt bara på planeringsstadiet...

1 comment:

Mousse said...

OMG OMG OMG OMG OMG OMG

Jag vet att jag inte får ta ut något, något ALLS i förskott men shit tänk vad fint det här skulle kunna bli! Vi skulle kunna ha ett mer eller mindre permanent oddballbibliotek hos er, och viktigare, ett mer eller mindre permanent Varglyan, ett alldeles äkta oddballhögkvarter! Och så skulle vi kunna ha en fantastisk burkradio genom ett fenomenalt långt snöre mellan ert hus och mitt hus, tvärs över hela jävla stan! Hallå! Hallå! Fan va bra! Vi skulle kunna laga pannakakor tillsammans varje torsdag och ärtsoppa och vi skulle kunna ha temafilmkvällar och storbaksdagar och storkoksdagar och storsmocksdagar! Tuppfighter på lördagarna, flickor! Och hundfight! Och hunddagis kanske? Och ett kassaskåp med genitalier!

Ja, jag skulle hälsa på. Och DET, är något bra.