2008-11-28

Dagens Urklipp no.2

Hämtat ur Akademibokhandelns "Läslust" nummer 5, 2008. Beskrivningen Calle Marthins bok "Allt du behöver veta".

Får du ibland känslan av att du aldrig kommer att bli riktigt vuxen eftersom det är så många saker du fortfarande inte har koll på? Här finns svaren på de allra vanligaste frågorna: Hur stor är jorden? Hur knyter man en slips? Vilka är världsreligionerna och hur skiljer de sig åt? Vad gör man om man får en nagellacksfläck på tröjan? Hur spjälar man ett brutet ben? Var sitter klitoris, och hur gör man en pålstek?


And to add gravy on the mash, this short and completely unrelated clip proving Conan is king.

7 comments:

Mousse said...

Calle Marthin! Han är ju fucking tryggheten själv! Jag önskar han var min och jag var hans och att vi åkte till Djungeln i tre månader tillsammans.

Ape said...

Du kan åka med honom så åker ja med Conan och så besöker vi pygmeerna. Sounds good?

Mousse said...

Ja, men besök helst inte djungelpygméerna. Puh-rivacy please!

Finns pygméer i djungeln? Eller lever de på stäppen, likt antiloperna? Eller på tundran, likt sibirierna? Eller på parkbänk, likt alkisarna?

tiny said...

JAG ÄLSKAR CONAN!

Ape said...

Jag vet inte vart de lever. På Mauritius kanske? Dit skulle man ju kunna åka, stäppen låter ju inte så mysig att besöka.

Och om du verkligen vill kan vi ju dela på han tiny.

Mousse said...

Eh-hey, stäppen är OK, så länge man håller sig borta från rovdjuren. Tundran däremot, lilla Apan, den är omysig. Mest för att sibirierna håller till där. Sibirier! De är värre än parkbänksalkisarna, för de är både alkisar och tundrabor. Varg!

You know it makes sense.

tiny said...

jag är dålig på att dela med mig. stäppen kommer ta kål på vår vänskap. men efter idag känns det inte som det skulle vara så farligt. :)

första smileyn på bloggen?