2009-01-28

Varför jag är kung

Ibland när jag tänker att jag borde färga håret så brukar Nina Persson dyka upp i mitt huvud. Jag tror det kan ha varit när The Cardigans släppte låten ”I need some fine wine and you, you need to be nicer” som Nina i en intervju blev ombedd att säga något till sina fans och hon tittade på mig genom tv-skärmen och sa typ: ”Du har bara ett hår. Jag ångrar att jag förstörde mitt.”

Jag kan ju självklart ha drömt detta. Jag har nämligen, inte bara tack vare mina nuvarande psykologistudier, insett att jag har något av en ”fantasy-prone personality”. Sådana människor har en tendens att frammana livliga dagdrömmar och leva i fantasivärldar där allt är underbart. Hur som. Nina hade ju inte ens rätt. Håret växer hela tiden. Men det här kan jag ju såklart inte ta upp med henne personligen, eftersom jag mycket sannolikt har fantiserat ihop detta uttalande alldeles själv, som en ursäkt att slippa förändra mig. Och jag menar, jag har inte ens följt hennes råd. Blondsprej, över och ut.

4 comments:

Ape said...

Jag förstår inte varför fantasi skulle vara mindre verkligt än den fysiska världen. Så jag tycker du skall hålla fast i din värld, eller gå och prata med Nina i den igen.

Du tänker därför är du. Då måste ju det vara det du tänker som är.

Lycka till med håret.

Mousse said...

Alltså, jag är clean. Har varit fri från den där skiten i typ två år eller så.

Jag talar historiskt.

Men inspirerad av mina egna ord har jag nu bokat tid för en klippning. Bara klippning.

Frida said...

Bra att du valt att låta bli. Har du någonsin sett min morgonfrisyr? Har du sett strukturen på mina hårtstrån? Har du i ÖVERHUVUDTAGET sett mig? Tack vare år av blekningsmedel så står mitt hår åt alla håll och knutarna som bildas i det kunde ha förtöjt Santa Maria. Vad tycker du nu om färgning och blondspray nu då? Om du färgar håret så är du slut.

Mousse said...

Jag ser dig. Och jag SER ditt änglahår.

Alltså. Jag gillar dina ödesdigra ord. Jag gillar även att gå emot ödet. Och jag hittade just en förpackning hårtoning långt inne i ett skåp här ute på landsbygden. Gratis skit, frig! Det kanske är DET som är ödet!?