2008-04-23

Bobby Brown shaved a kitten! (compilation)

First off: Thank you tiny for the yum-yummy linkage this morning:

www.aftonbladet.se/nojesliv/blablabla...

Note to Erlend: This [pause] happened for a reason. Signing a CD isn't that hard. Well, I don't know, but it can't be. Now me and my super crazy, obscure-minded wicca-friend tiny put a spell on your ass. AND SEE WHAT HAPPENED!

Cry not! For Sweden does not need that man. Moving on...

This we can do for summer funsies:

HEDWIG AND THE ANGRY INCH

Oh, and I have found someone that has Lolly, tiny, Mousse and Ape (and Nina, actually), all impersonated in one single body. And this without coming off as totally schizo (just slightly so). Very roughly speaking: Lolly for the fashion, tiny for the body, Mousse for the manliness (ha?), Ape for the ADHD and Nina for the Asperger's syndrome.

--> Johnny Scharonne


And lastly, myspace music:

Wildbirds & Peacedrums

st. vincent

YELLE

Firefox AK

Running Up That Hill


Smoochies!

22 comments:

Anonymous said...

Thanks for rolling my blog :D
So I guess you're Swedish since you can read my entries.

Ape said...

(Yes. Yes, we are, but what's the point in doing it the easy way?!)

It might not be Opera, but I think that would be a nice little fieldtrip to sthlm. If I can't come, will you tell me all about it as I scrub the mud from between my toes?

(That said I haven't given up on my opera dreams.)

Ape said...

I liked YELLE. And I'll just throw this out there, but shouldn't we make Rolf our patron saint?

Mousse said...

Johnny!? Whoa. Sorry to call you a schizo. But it's a good thing, coming from me.

Och ja, ofrivilligt anglokåta svensktalare!

Hursomhelst. Hörni, det (teater) kostar bara 100 kronor för barn under 26. Vi har inga ursäkter. Förutom apan. Alltid legitima ursäkter.

Och Yelle är tydligen gårdagens nyheter, men jag fann henne just (tack Frida) och jag älskar henne. Låter väldigt Justice, men poppigare. Mums! Och Wildbirds & Peacedrums' "My heart" är milt beroendeframkallande. Running Up That Hill är en talangfull Perpignan-kompis. Och så Firefox AK, som jag ska höra live på löööördag. Yay! St. Vincent, vad gör hon där... Hon är "likeable", men en röst av smör. Älska smör!

Lolita said...

Rolf as in Pappa?

Jag gillar också Yelle, tror jag, jag förstår ju som vanligt så lite av det där språket...

Ape said...

You're doing it again!

"Sorry to call you a schizo."

My heart stopped as I read those words. What is wrong with you? Where is my mistress? Don't grow up and leave me behind. I need you and your cruelty. I beg of you, stay with me.

Och sen när bryr jag mig om det är yesterdagens musik?! Jag gillar YELLE and that is all.

(and just for the record, jag är inte ofrivillig, jag är högst frivillig)

Oh ja. Rolf som i pappa. Men Rolf mera som ett ideal än bara din Rolf.

Lolita said...

Hon har blivit för självmedveten!

I knew this day would come.

Oh, han är på flera vis ett fint ideal.

Mousse said...

Haha, självmedveten! Ordet ger besk eftersmak.

Jag behöver ett offer.

Jag behöver ett offer.

Jag behöver ett offer.


Och det innan jag själv inte är något mer än ett offer.

I'll tie you up, I'll hold you down, I'll spank you good and treat you bad.

Ape, min allra smutsigaste knähund, kom hem så leker vi.


Jorå så att, eh... är ni verkligen säkra på att vi bör gå på pappaspåret igen?

Lolita said...

Beskt eller inte, det är ju sant.

Mousse said...

Äh!

Mousse said...

Om vi nu har enats om att gårdagens nyheter kan duga långt bortom imorgon så kan jag även varmt rekommendera:

www.myspace.com/thosedancingdays

De är unga och talangfulla. Det irriterar mig. Men det låter bra och jag kan inte sluta lyssna. De spelar för övrigt på festival i Hässleholm i slutet av maj, men jag ska till Norrland istället. Hm.

Lolita said...

Oh, vad ska du göra i Norrland?
Leta samer?

Mousse said...

Sameteater faktiskt!

Och koll apå lillebror när han... Jag vet itne vad de gör däruppe egentligen. Täljer smörknivar och övar power-yoga. Kanske.

Lolita said...

Neej, de är ju jättetuffa!
De har en grön filtbit på huvudet, med lite glitter på.
Det är modigt att de vågar gå runt så.

Mousse said...

Haha, ja, han skäms faktiskt lite för sin filtbit. Försöker stuka och stuka för att få bort dess fulhet.

Själv gillar jag ju basker! Nöjer mig dock med min svarta alternativt turkosa Åhlénsversion. Mindre ansträngande. Inget täljande.

Lolita said...

Mhm, jobbigt det där.
Min ser mest ut som en mörkblå baguette, med bling. Singnalistbling! (ser iofs argast ut av alla sorter, men.. ändå)
Jag saknar mina vingar.

Varför är du aldrig online förresten? ...tråkmåns.

Mousse said...

MSN är ångest. Lite.

Lolita said...

Nu är du larvig.

Ape said...

Nej hon har en punkt. MSN kan latt bli angest.

Mousse said...

Tack.

Lolita said...

En poäng, förihelvete!

Din svenska börjar bli löjligt dålig.

Mousse said...

Lolly har rätt. Läget är högst beklagligt. Det är nog bäst att Apan aldrig flyttar hem. Språket är ett mikrokosmos och hennes sverigenärvaro skulle innebära kaos.