2008-04-22

Hell is that place you go / where the checkup is / where the old man and the child is / the cat, the dead man, all the decayed food / the ones you abhorred but couldn’t stop evoking / where you found peace, in what was provoking

Hell is that place you go / where it’s finally coming undone / where you live the sceneries of your mind / that autonomous mind, that treacherous mind / that should connect to others, but it ain’t / abide to reason and bow in constraint

Hell is that place you go / where you find yourself isolated / a little subject, unwillingly dilated / at last, despite nothing, because of it all / its own super sweet surreality / its very own perfect nightmare

Hell is that place you go / where you remain without relief / until yes, you found that sought belief! / you realize, conceptualize / against all odds, you suddenly contemporize / and for a moment now, you’re not alone


11 comments:

Mousse said...

Someone should seriously pay me money for producing cheap black metal lyrics.

I know, it's a damned business. But insomnia should pay.

Lolita said...

Har du möjligtvis en handdocka som sjunger också?

(syftar här på ett fint avsnitt av South park, då Eric har en påmålad handdocka som heter Chennifer Lopez, och gör internationell karriär, och blir kär i Ben Affleck)(texterna är ytterst simpla, som "Taco flavoured kisses" och "taco taco taco")

Mousse said...

Nej, en sån kanske jag borde tillverka. Men om jag börjar sjunga kommer alla inse hur orytmiska mina texter är. Kaos! Inga pengar!

Jag har tyvärr inte ens sett avsnittet.

Lolita said...

Synd.
Jag tänkte faktiskt på dig när jag såg avsnittet. Jag vet inte riktigt varför...

Om du grawlar så hör ingen vad du sjunger ändå, och då behöver man inte ens ha någon text. (Det har baby sagt)

Mousse said...

Men det betyder ju att mitt textskrivande är helt överflödigt.

Jag säger inte att jag inte insåg det innan, det är bara så smärtsamt uppenbart när du säger det sådär.

Jag är glad att du tänkte på mig i South Park-termer iaf. Även om det har gått lite utför för SP de sista åren.

Lolita said...

Det var mest ett försökt till uppmuntran, för om du grawlar, kan du hävda att det är en bra text, men ingen kan ju höra dig sjunga den.

Ja, lite utför... men bara lite.

Mousse said...

Du har rätt. Och det är en fin idé.

Jag tror faktiskt jag skulle kunna grawla. Är inte det ganska typiskt jag?

tiny said...

jag skulle definitivt lyssna på den låten. jag rekommenderar att du skriver melodin själv, kanske något i d? eller vilket ackord det nu var du kunde.

det finns sjukt mycket pengar att tjäna.

annars hade jag en konstig dröm att vi var i en klubb-affär (den söta sorten) och dansade omkring med klubbor. it was odd.

och south park har blivit bättre!

Mousse said...

Du är ganska storsint när det kommer till att lyssna på ny musik.

Och ja, det var D jag kunde. Som i imperfekt.

Jag funderade på att köpa en klubba i söndags. Tillfällighet?

Jag kanske kanske kanske borde ge South Park en ny chans. Alla jävlar pratar om South Park.

Ape said...

Jag stödjer D.

Du kanske kan sjunga den iklädd Goth-kläder medans Lolly sjunger BJ sången. Det är så jag fantiserar min hemkomst kommer att vara.

Lolita said...

Wow, du har inte lite höga förväntningar på hur det kommer att bli. Du vet väl att vi kommer att vara hysteriskt glada, och du jättetrött efter din flygfärd.
Sen kräks du.
Du vet att det blir så.
Det blir alltid så.

(Mousse: jag tror inte du skulle kunna grawla, du är för självmedveten)