2008-04-13

This week on YouTube

Egentligen hade jag inget lärorikt nog att posta från youtube. Därför tänkte jag dela med mig av dessa för mitt eget höga nöjes skull. Just dessa två kommer från den period då han var mycket engagerad i politik, väst exploaterar öst, etc.

Bowie - mannen, myten, legenden.





Jag vet inte riktigt vad det är med honom som tilltalar mig, det kan säkert bero på något så trivialt som att han är väldigt lik min farfar.
(om intresse finns kan jag skrämma fram en blid av honom, för att bekräfta (dementera, hehe) eventuella likheter)

(I'm on fire today!)

7 comments:

Mousse said...

Bränt barn luktar illa!

Nej, det är härligt när du brinner.

Burn motherfucker, burn, du vet. Lyckat koncept.

Gör en liten hyllningspost til morfar vetja! Den här bloggen är gränslös!

Men det gör ju inget om du poängterar hans avvikande beteende mer än hans normala.

Ape said...

I wish I had cool ancestry like that. Plus dude, I've never realised exactly how political those songs are, they were just beautiful, now they're brilliant.

Mousse said...

I have hedgehog ancestry!

Can you tell?

Lolita said...

Mousse: FARFAR, dammit,BIG difference.

Lolita said...

And, btw, Yes, I can tell.

Mousse said...

Jaha. Hade nog hoppats att det var morfar. Men, men. En farfar duger kanske lika bra.

Lolita said...

Fast morfar är ju cool på andra sätt.